And then my adventure came to an end... (Dutch)

13 juni 2017 - Ede, Nederland

Pff ik zit al een uur of twee naar dit scherm te kijken om mijn laatste blog te schrijven... het is moeilijk om te schrijven, want dat betekend dat het écht voorbij is. Ben ik daar wel klaar voor? Nee!! Zeker niet.. Mijn lieve vrienden in Ljubljana hebben een filmpje gemaakt met foto's en berichtjes erin, die ik al meerdere keren heb bekeken. Maar mijn blog is nog steeds leeg... toch moet ik maar eens beginnen, maar eerst wat nummer opzetten uit mijn Erasmus!

Mijn laatste weken zijn voorbij gevlogen! Na Italië had ik nog maar een maandje te gaan en ook deze maand is alweer voorbij.. maar wat een top maand!! Op het laatste moment veel leuke nieuwe mensen leren kennen en veel leuke dingen gedaan.

De week na Italië was er "Majske Igre", dagen lang leuke festivals en activiteiten in de stad. We hebben hier leuke avondjes gehad en veel gelachen! Natuurlijk kon daarbij de karaoke niet ontbreken haha!! Zelfs ik heb mij uiteindelijk vermand en heb mee gedaan.. Verder veel leuke avondjes stappen gehad :-)

Op een warme middag besloten wij een watergevecht te houden met wat mensen van ons complex.. waarom niet toch?! Het was super!!! Ondanks ik een aantal emmers water over mij heen kregen van één bepaald persoon (jij weet zelf wel wie :-P) Met deze persoon veel leuke grappen uitgehaald een paar dagen lang haha.

Even een update: Momenteel luister ik naar Despasito, want die kan ik bijna dromen na al die maanden!

Na het laatste ESN feestje zijn wij naar het kasteel gelopen om daar naar de zonsopgang te kijken. Dit was toch wel een hoogtepunt in de afgelopen weken!! Het was zo mooi om Ljubljana te zien oplichten in de ochtend.

En ja... toen kwam het weekend en dat betekend ERASMUS SPRINGBREAK! Wat een weekend! Onwijs veel leuke momenten gehad met Aoife, nieuwe dingen gedaan en veel nieuwe mensen ontmoet! Heerlijk kunnen genieten van het weer en de cocktails. En natuurlijk de feestjes... dit was een top afsluiter van de afgelopen 9 maanden. Maandag kwamen wij terug en lekker vroeg gaan slapen, want ik was kapot..

Toen was het dinsdag en dat betekend Shooters & bierpong! Dit keer maar een keer meegedaan met Natalia samen. Erg gelachen, helaas lagen wij er al vrij snel uit haha. Maar we hebben de rest goed aangemoedigd. Een gezellige avond gehad en daarna maar begonnen met inpakken.

Woensdag was het mijn laatste hele dag in Ljubljana met iedereen.. het word nu echt... Met Cristina lekker geluncht samen en de middag doorgebracht! 's avonds met wat goede vrienden uit eten geweest bij mijn favoriete restaurant daar haha. En als afsluiting een feestje in ons complex met alle vrienden die ik om mij heen wil hebben <3. Ik heb een onwijs mooie avond gehad en een perfecte 9 maanden waar ik op terug kan kijken! De mensen om mij heen zijn niet gewoon vrienden, maar het zijn familie geworden! Ik zal jullie nooit vergeten en ik zal jullie snel weer zien :-)

Hier komt de cliché: Dit is geen vaarwel, dit is een 'ik zie je later'!

Sunrise at the Castle <3

Last dinner <3